Journaler del 2

Galenskapen kontrolleras med the Smiths, måttligt intag av kaffe och sysselsättning.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, dvs "Journaler", så ämnar jag få ut mina journaler från BUP i Värnamo och PRE i Eslöv, då dessa journaler saknas i mina samlingar.

Efter två koppar svart kaffe påbörjade jag denna process genom att googla fram BUP i Värnamo och tänka sig, de har en epost-adress! Jag noterade noggrant både epost och telefonnummer, då jag är väl medveten om att det trots dagens teknik kan vara svårt att få tag på psykiatrin via epost.
Jag skrev en kort mail till BUP Värnamo angående mitt ärende, inklusive alla kontaktuppgifter och personnummer givetvis. Jag ger dem en vecka på sig att svara, sen tar jag till den förhatliga telefonen.

Därefter blev det PREs tur. En snabb googling på Eslöv +psykatri gav mig telefonnummer till PRE, dock ingen epost-adress för så långt har de tydligen inte kommit än. Måste dock ge Region Skåne det att man nu mera faktiskt kan hitta PRE på internet, det kunde man inte förr. Det går frammåt! Om några år kanske dom till och med har en epost, förutsatt att eposten som fenomen då finns kvar.

Nåväl, nu sitter jag här med nummret till PRE i stora, tydliga siffor på mitt anteckningsblock. Jag har dock inte den minsta lust att ringa. Detta inte enbart pga min telefonfobi, som just nu är en aning starkare är den varit på några år, men också för att jag vet att PRE förmodligen kommer att ifrågasätta min rätt till mina journaler.
Jag minns hur väldigt tveksamma de var för 3 år sedan när jag ville läsa journalerna. Givetvis kunde de inte neka mig den rätten, men de proppsade på att jag skulle läsa dem på plats med min kontaktperson när varande.

Jag ska väl inte gå händelserna i förskott förvisso, saker och ting kan ha förändrats på PRE men jag tvivlar på det.
Förmodligen är det forfarande samma vuxendagis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0