Realitycheck

Galenskapen kontrolleras genom nejtackande och världsliga saker.

Gårdagens lipmilda och sentimentala inlägg får vara kvar, åtmistone tills jag skaffar mig lite mer insikt. (Ha!)

Otroligt nog har jag lyckats tvinga mig själv till verklighetsgöromål idag. Inte nog med att jag promenerade iväg till min kontaktperson på psyk, väl hemkommen lyckades jag både tvätta och dammsuga. Jag har till och med lagat och ätit mat, för efter några dagars dålig mathållning behövdes det nog lite potatismos och fiskpinnar.

Lite oengagerat och virrigt, så har jag även påbörjat packningen inför morgondagens resa till Småland. Kusttillkust-tåget skall lämna Göteborgs C klockan 16.20.
I morgon fås det även pengar från Försäkringskassan, jag blir rik i några timmar åtminstone, innan räkningarna är betalda och merparten av pengarna borta. Man blir inte direkt rik på att vara sjuk.

Mina funderingar kring allt tjat om FRA-lagen är att jag inte bryr mig speciellt mycket, då jag tror att vi redan är hyffsat övervakade med eller utan lag. Men, jag är ingen stor konspirationsteoretiker, mina paranoida vanföreställningar är tämligen blygsamma och har mycket litet med staten att göra.

Jag känner mig rätt tom i dag, tom på tankar, känslor och till och med ord. Hjärnan kör på sparlåga men det kanske är lika bra det. Att tänka för mycket är inte hälsosamt kom jag fram till för länge sedan, att känna för mycket är inte heller någon bra idé och att hoppas för mycket är bara rent självdestruktivt.
Cynism är nog dagens ord.

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej!

Nu har vi fler förfrågningar om Din Expertis på bloggen!

Jag behöver din hjälp och dina tips!

Se också hur långt vi har kommit med bloggen!

Massa kramar

/Psykos

2008-06-18 @ 17:16:52
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag menar att jag behöver din Hjälp med att namnge bra böcker relaterade till psykologi/psykiatri och musik du tycker speglar/förklarar psykiska besvär.

2008-06-18 @ 17:56:35
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0