Ännu en lägenhetsbesiktning

Nu verkar det som om det rör lite på sig angående kontraktet på min lägenhet.
Jag fick en lapp av kvartersvärden i brevlådan, hon bad mig ringa ang. lägenhetsbesiktning. Jag kastade mig nästan på telefonen i hopp om att hon visste något mer än mig. Det gjorde hon dock inte riktigt. Hon hade bara fått "order" om att en besiktning skulle göras från någon säljare. Tydligen skulle kvartersvärden varit med på Fastighetskontorets besiktning, men dom missade att kolla med henne då.... Så nu blir det en besiktning till. Hoppas att den går lika bra som förra.

Detta innebär ju att nån på Poseidon tar tag i ärendet nu och det känns ju skönt att det händer något efter all väntan. Förhoppningsvis kanske jag får ett kontrakt i julklapp!


Men, något som inte tagit tags i är mitt läkarintyg till Försäkringskassan....  Om 10 dagar ska ansökan och läkarintyg vara FK till handa. Jag kommer skicka ansökan givetvis, men något läkarintyg har jag nu inga förhoppningar om direkt.
Det är väldigt tråkigt när folk inte gör sina jobb, speciellt när det handlar om väldigt viktiga saker som försörjning.
Jag vet att min läkare har mycket att göra, men han ska inte lova saker han inte kan hålla och han har haft en månad på sig att skriva intyget.
Även om min läkare är väldigt trevlig och lyssnar, så funderar jag ändå på om jag ska kräva ett läkarbyte för han är inte den ende läkaren på mottagningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0