Mötesplats Funktionshinder

I dag har jag varit med Inre Rum på Mötesplats Funktionhinder, ett två-dagars semniare med  föreläsningar och utställningsmontrar om olika slags funktionshinder, verksamheter och annat nyttigt.
Inre Rum hade ett litet hörn med afficher, foldrar, senaste nummer av "Inblick - i Inre Rum" och även en del exemplar av mina två böcker "Kontrollerad Galenskap" och "Ljuva hem!".
Dessutom höll vi föredrag om psyket med både historiskt och nutida perspektiv. Det gick väldigt bra och salen överfylld, en del fick stå eller sitta på golvet faktiskt. Ett flertal sa efteråt att det var mycket intressant och givande att lyssna på oss.

Jag sa inte så mycket egentligen, men hade ett kort anförande ur erfarenhetsperspektiv om vad jag kallar Tanken. Den "extra" tanke som smög sig in i mitt huvud någon gång när jag var 20-21 och som var väldigt jobbig med sitt nedlåtande raljerande om vad jag borde och inte borde säga och göra.
Tanken ser jag idag som varande mina egna tankars "ventil". Den tänkte saker som jag inte orkade se som mina egna tankar, därför kändes den helt främmande. I psykos och gränspsykos trodde jag ibland att Tanken var ett tankeöverföringsexperiment som jag var utsatt för av illasinnande forskare.
Tanken kunde vara ganska aggressiv mot mig och tänka saker som "Säg inte det där din jävla idiot!", men ibland upprepade den bara ord i all evinerlighet.
Tanken kommer ibland tillbaka i dag, trots mediciner och insikter, men det är mest när jag blir väldigt stressad.

Lite roligt var att två damer köpte mina böcker, en av dem köpte båda två! Hon sa att hon gärna läser böcker om självupplevda saker eftersom hon annars läser många torra rapporter.
Alla våra folder-broschyrer gick åt och många nummer av Inblick också.
I morgon ska vi vara där också och det är intressant att vara ute och härja lite, speciellt med så trevligt folk som InreRum;arna är.

Jag är dessutom rätt stolt över att jag inte gick ut och rökte -alls! Ändå var jag där från 12:30 till nästan 17!

Jag har en bild på mig när jag pratar inför folk, men jag är så slut att jag inte orkar föra över den från kameran just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0