Vågar och InreRum

I dag har jag varit på Inre Rum och vi pysslade med tidningen "Inblick - i Inre Rum" som börjar bli färdig nu. Till kommande nummer så har tidningen utökats med några sidor, så se fram emot nyttig och intressant läsning för snart kommer den!

Efteråt stack jag in till Nordsatan en sväng, målet var den nyöppnade Kjell & CO-butiken. Jag hade spanat in en "dietvåg" på deras hemsida för en hyffsat billig peng, som jag köpte av en mycket trevlig expedit. Nu ska jag bara sätta mig in i hur vågen funkar, för den är rätt avancerad minsann! Den är som en liten dator och räknar ut kalorier och sånt!
Tänkte väga sköldisen också för det var ett tag sen. Tror dock inte att vågen kan räkna ut hur många kalorier en sköldpadda innebär....men jag ska ju inte käka upp honom.

Att ha en köksvåg är bra när man använder Viktklubb tror jag, alla deras "portioner" verkar vara rätt rejält tilltagna nämligen och dessutom blir ju kaloriräkningen mer exakt när man väger något än höftar till "en portion".
Inte för att jag har några problem med att hålla kaloriintaget direkt, idag har jag ännu inte fått i mig alla kalorier jag borde få i mig tex. Så jag måste käka lite till eller nått, för att nå dom 1683 kalorierna. ( Ja Polly, jag ska äta färre kalorier än dig pga att jag inte har ett fysiskt jobb, eller jobb alls).
Dock tar ju inte Viktklubb med mediciner i beräkningen.....och det är ju delvis medicinerna som gjort att jag ökat i vikt och förmodligen gör det svårare att gå ned i vikt också. Men, SKAM den som ger sig!

I morgon ska jag försöka få tummen ur och ringa och höra vad som händer med kontraktet på lägenheten!

Kommentarer
Postat av: polly

hehe. jo alla får ju olika kcal de ska äta =)

2008-10-14 @ 09:37:56
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0