Samma lika?

Jag har flera år käkat den antidepressiva medicinen Efexor, men den aktiva substansen Venlafaxin.
Patentet på Venlafaxin har gått ut, så nu finns det billigare varianter av denna medicin till lägre pris.
Detta gjorde då att jag senast fick Venlafaxin 75mg från Orifarm i depåkapsel istället för Efexor 75mg.
Dessa två SKALL vara likvärdiga.

Jag börjar misstänka att så inte är fallet.

Jag har tagit dom "nya" kapslarna ca 1½ veckor nu och jag har utsättningssymtom - fysiska och psykiska.
Huvudvärk till och från, ibland yrsel och lite frossa. Jag är lättirriterad, aptiten är sämre, börjar bli mindre social och en aning håglös.

Det är i princip samma symtom som jag hade när jag förra året skulle trappa ned och sluta med denna medicin.

Blir det inte bättre väldigt snart, måste jag få tag på min läkare. Inte bara för att få medicin som fungerar åt mig själv, utan också för att om jag har problem med detta, så finns det säkerligen andra som har det med.

Först fattade jag inte vad det var frågan om.....trodde att jag höll på att bli sjuk eller nått. Men, så kom jag på detta.

Jag kan givetvis ha fel....eller så har jag rätt och nån/några på ett läkemedelsföretag har inte gjort vad dom ska.


Time will tell....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0