Klädbytardag på lördag

I dag har jag tvättat, mycket. Dels all smutstvätt och även de kläder jag ska byta bort på lördagens klädbytardag.
Det är ett fenomen som vi började med för några år sedan och har med jämna mellanrum.
Ett gäng tjejer som tar med kläder man inte vill/kan ha längre, sorterar det och sen plockar man det man vill ha. Efteråt visar vi upp vad vi hittat och ibland får man en liten historia om plagget. Överskottet ger vi till second hand.
Det brukar bli väldigt trevliga tillställningar och vanligtvis hittar man alltid nått. Det är nog bara en gång som jag gått hem tomhänt.
Förra klädbytardagen var den första då jag kunde ta med kläder som blivit för stora! Det kändes skönt, även om det bara var ett par kjolar. Men, mer förstora kläder SKA det bli. Min fot känns nästan normal nu, så kanske kan jag träna lite nästa vecka. Vore väldigt skönt, eftersom jag börjar bli ganska rastlös nu.


Kommentarer
Postat av: S S Panda!

Låter som en så bra grej! Tänkte på det förra året också! Skulle vilja vara med men hinner nog inte tvätta, även om jag hade fått.

2009-09-03 @ 04:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0