Jul i Småland

Så var denna julen över!

Jag är kvar i småland hos föräldrarna dock.
Julafton spenderades med släkten hos farmor och farfar, med en massa mat och bus med kusinbarnen, trevligt!
På kvällen blev det kortspel med morsan och farsan, mamma vann två gånger...... jag har hittills inte vunnit en enda jävla gång!

På juldagen skulle jag och gamla polare invaderat Hotellt, men dom hade stängt.... så det blev hemma fest hos en av polarna istället men det var lika kul det! Men jag var inte sååå pigg dagen efter. Dock gjorde morsan pitepalt och lite släkt på hennes sida kom och käkade, det var trevligt.

I morgon ska jag klippa mig hos byns ekologiska frisör. Måste kapa 10 cm för håret är väldigt slitet.

Dan före dopparedan så kom det traditionsenliga tåget av tomtar förbi och eftersom det är landsbyggden, så kom tomtarna på traktor och fyrhjulingar.

tomtar


tomtarigen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0