Ruta ett

Sedan en liten tid tillbaka har jag på rekomendation från min läkare möblerat om lite i mina mediciner. Tanken var att jag skulle ta Seroquel på kvällen, hela 400 mg dosen, istället för 200 på morgonen och 200 på kvällen. Detta för att Seroquel är sederande och skulle få mig att sova bättre. (Det tar minst en timme innan jag somnar, sen vaknar jag flera gånger under natten.)
Nu kan jag säga att det inte gick speciellt bra.
Ommöbleringen hade mycket liten eller ingen effekt på min sömn.
Sen var det ju det där med att jag blev rastlös och uppjagad på eftermiddagen, vilket senare övergick i att jag fick hallucinationer i form av tex brandrökslukt två dagar i rad. Så då lade jag ned och återgick till att ta mina 200 mg på morgonen och 200 på kvällen.
Så kan det gå!

Grattis alla i Mölndal!
Ni blev i går av med eran psykakut och är nu hänvisade till Sahlgrenska eller Östra sjukhuset, detta för att man skall spara pengar givetvis!
Något mobilt team finns inte på kartan i Göteborg/Mölndal heller, något som givetvis är otroligt dumt.
Hur många orkar ta buss/vagn bland en massa folk när man mår skit, räck upp en hand!

Hur var det nu....skulle inte Moderaterna skjuta till pengar till psykvården.....eller, menade dom att dom skulle privatisera först? Kanske menade dom inte psykiatrin i Västra Götalandsregionen?
Eller, så ljög dom bara....

Kommentarer
Postat av: Anneli Jäderholm

Full pott Helene!



Ett otroligt bra politiskt inlägg! Sånt gillar jag.

Kram Anneli

2009-01-14 @ 07:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0