Fått nog

Nu har jag inte bara fått nog av telefonförsäljare. Nej, jag har även fått nog av oro, rastlöshet och ångest.
Så jag ska fixa en läkartid och diskutera detta för mina psykossymtom triggas av oron och det är dumt.
En bekant pratade om medicinen Lyrica, egentligen en anti-epileptika, men som även har gott resultat mot generaliserat ångestsyndrom (FASS me love!). Det är då en dagligt medicin. Jag är inte förtjust i tanken på ännu en medicin, men jag orkar inte med att oroa mig och få ångest över det ena och det andra, som jag kanske inte behöver har ångest för.

Nu har jag ju Stesolid, lugnande, vid behov. Men, den är vanebildande så jag kan ju inte stoppa i mig det var enda dag.

Ju mer oro och ångest jag har, desto mer stressad blir jag och stressen triggar psykossymtom, som tex hallucinationer.
Jag tycker mig känna lukten av brandrök, gas, höra sirener etc och det ska jag inte behöva. Jag behöver defintivit inte vara så paranoid som jag är heller, även om jag förmodligen aldrig kommer ifrån min paranoia helt. Men inte blir det bättre av oro och ångest heller.

Känner mig riktigt logisk och duktig när jag skriver detta, eftersom jag anser att detta inlägg rent av dryper av sjukdomsinsikt. Hejja mig!

I morgon ska jag ringa PVÖ och be att min läkare ringer upp mig, om han inte har semester då.

Kommentarer
Postat av: Marie

You go girl, sjukdomsinsikt är skitviktigt att ha, och du verkar ha satt allt på pränt. :)



Kram

2009-07-30 @ 00:56:06
URL: http://b2diary.wordpress.com
Postat av: Sophia

Hallåj. Måste bara säga vad jag tycker om Lyrica, som jag tyckte verkade som en fantastisk medicin innan jag börjat min medicinering. Jag fick den mot generaliserad ångest och social fobi. Den hjälpte oerhört bra i början, och verkade verkligen vara den uber-fantastiska medicin som många sa. Efter att jag hade ätit den i två veckor så började dess verkan avta, och nu, efter 1 månad så känner jag ingenting...förutom en starkare oro än tidigare, en annan slags oro..ungefär som en sorg efter att någon man älskar har gått bort. Dessutom är den oerhört vanebildande och kommer nog snart vara klassad som narkotika även i Sverige. Jag missade en morgondos och efter ett par timmar så snurrade världen, och jag tappade helt verklighetsuppfattning. Sen är det ju såklart individuellt (som allt annat) och det finns många som fått bra hjälp av den. Jag rekkomenderar att du går in på Flashback och läser lite om den. Mycket intressanta åsikter finns där att ta del av! Lycka till med allt!

2009-07-30 @ 11:57:02
Postat av: Buddha

Det är ungefär 52% lyrican fungerar för. Jag tyckte inte alls om lyrican, faktiskt skedde två självmordsförsök under den perioden, plus att jag på maxdos inte hade någon effekt, det kändes som om jag hade mer ångest under den perioden. Men då hade jag inte bara satts in på lyrica som ny medicin, även på zoloft och nozinan, senare även zyprexa. Så jag kan inte säga med 100% att det berodde på lyrican, men jag har hört att det skulle vara vanligt. utsättningen på lyrica var inte heller särskilt trevlig. Fast jag kan nog ändå tycka att det är bättre att testa lyrica istället för stesolid, benzo ställer till mycket problem... Ville bara göra dig uppmärksam på detta. Men som sagt, lyrican fungerar för ungefär hälften. Good luck!

2009-08-16 @ 03:54:35
URL: http://sbuddha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0