Internetberoende

I dag var jag utan internet i några timmar så att målarna inte skulle snubbla över sladdar och så.
Det kändes lite konstigt och givetvis kom jag då på en massa saker jag borde göra - på nätet. De sakerna har jag nu glömt bort dock. Jag hann med lite annat dock, klippa och fila naglarna, pyssla om mina växter, diska och plocka i ordning i köket lite. På ett sätt var det förvisso rätt skönt att inte kunna kolla alla sajter, bloggar och nyheter.
Nästa vecka blir det fler timmar utan internet, då fortsätter renoveringen med takmålning, tapetsering och målning av väggar och om det hinns med även ny golvmatta. Jag har valt att ha fondvägg igen, för det gillar jag, men denna gången blir den blå med lite smala silverränder. Så de nya gardinerna får bytas ut.....kanske tillbaka till dom gamla?
En kompis var här i går och skulle hjälpa mig välja tapet, det var ju bara det att vi tydligen har totalt olika smak när det gäller sånt, men vi hade trevligt iaf.

Även om det inte är jag själv som gör renoveringsjobbet, så är det slitsamt för mig.
Fysiskt och psykiskt. Ryggen mår inte bra nu eftersom jag fått flytta på en massa möbler och grejer. Mentalt är det jobbigt också, för jag har ju så låg stresströskel och gigantiskt planeringsbehov, men nu kan inte jag planera så mycket och då känns det som om jag inte har nån kontroll.
Målarna är iaf väldigt trevliga och säger precis vad dom ska göra och när, samt vad jag behöver plocka undan och tänka på. Det underlättar verkligen.

Jag känner att när detta är över, det kommer dröja minst en vecka, så behöver jag kanske få må risigt ett tag. Lite risigt är det ju redan kan man lugnt säga, men reptilhjärnan är igång och jag kan inte säcka ihop nu, jag har inte tid, plats och möjlighet till det. Det kanske låter konsigt, men genom åren har jag lärt mig att jag kan skjuta på psykbryten, jag kan inte undvika dem, men iaf skjuta på dem lite. Det är nog för att jag behöver lugn och trygghet för att kunna släppa lite på spärrarna.
Härdad som jag är nu, så biter jag ihop och tar smällen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0