Kaos

Min lägenhet är kaos just nu.
För att hantverkarna ska kunna återställa väggar och golv efter vattenskadorna, så krävs ju att jag flyttar undan saker då de måste lägga ny golvmatta i halv rummet. (Just nu är jag oerhört glad över att det inte är HELA rummet)
Så möbler måste flyttas, det är ofrånkomligt. I dag har jag plockat bort småkraffs, slängt en del och försökte ställa så mycket som möligt i sovrummet. Det blev rätt svettigt kan jag säga och jag är inte klar än.....
Som om inte det räcker, så hade jag även tvättid idag! Skönt att det snart är över.
Sen är ekonomin som vanligt inget vidare heller och det är 10 dagar kvar tills jag får pengar eftersom jag tyvärr inte får så mycket skatteåterbäring.

Sist men inte minst, så var tapetrullarna i förrådet inte de samma som fondväggen....vilket innebär att min fina tapet ryker all världens väg och det sörjer jag även om det inte var jag som satte upp den.....

Nu ska jag hämta min tvätt, ta en kopp kaffe, en dusch och försöka lugna mig lite för det är riktigt snurrigt i huvudet.

Kommentarer
Postat av: polly

sörjer åså dina finfina tapeter!!!

2009-06-09 @ 18:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0