Piiiip piiiiip piiiiip

Jag försöker få tag på Socialens enhet för försöjning i min stadsdel, hittills har det bara blivit PIIIIIP PIIIIIP PIIIIP.
De har tydligen fullt upp i dessa tider, men skam den som ger sig! Jag har iofs inget val annat är att telefonterrorisera dem om jag vill kunna betala min nästa hyra. Försäkringskassan har ju inte hört av sig på något sätt, handläggaren har inte ringt och dubbelkollad mina uppgifter och något datum då beslutet om min aktivitetsersättning ska tas har jag inte heller fått besked om. Så jag är rätt säker på att det inte kommer att trilla in pengar från FK den 19de Mars, vilket är det datum som jag annars skulle fått pengar på.
Det känns liiite jobbigt.
Det finns ju ingen garanti för att jag får pengar av soc i tid för att betala hyran, eller att jag får nått alls.

Man känner sig rätt maktlös. Jag har gjort precis vad jag ska, skickat in alla papper till FK innan datumet som FK satt som sista. Jag har fyllt i alla 4 sidor på blanketten som jag ska och läkarintyget kom också till FK i tid.
Detta är tredje gången jag ansöker om Aktivitetsersättning och jag vet hur det fungerar, eller hur det har fungerat tidigare men nu verkar det ju inte fungera alls.
FK ville ha in alla papper innan 15de November, det fck dom.
Men, när jag ringde handläggaren för 3 veckor sen, så hade hon inte ens tittat på min ansökan. Hon påstod dock att det inte skulle bli problem och hon skulle ringa mig när hon börjat se över min ansökan.....


Man ska inte lova något man inte kan hålla, även om man jobbar på FK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0