Smålandsstenar i bloggvärldens rampljus!

Det är inte så ofta som jag uppmärksammar bloggar som inte har något med psyk-saker att göra, men nu gör jag det!
Två anonyma personer i Smålandsstenar bloggar nu om denna lilla ort som jag växte upp i och de gör det med mycket humor! Jag kan inte låta bli att småle när jag läser om Göstas Konditori, där jag suttit många gånger i stolar som inte bytts ut sen 70-talet förmodligen, sörplandes kaffet som sist jag var där kostade 14 kr, vilket är halva priset mot Göteborg!
Bloggen "Smallcountrystones" ger en genomgång av matställen i smålandsstenar, vilket går ganska fort då det inte finns speciellt många. Lite lokalt skvaller letar sig in i bloggen också givetvis, vilket säkert gör att halva samhället nu undrar vilka som skriver och vad som kommer här näst.

Jag noterar, att efter att jag skrev en kommentar på Smålandsstenar-bloggen, så ökade antalet besökar i min egen blogg med 100% idag.

1982 köpte mina föräldrar hus i Smålandsstenar, där de fortfarande bor kvar. Så jag spenderade 18 år i detta lilla samhälle innan jag drog till Lund för att fortsätta mina studier. Sist jag var i Smålandsstenar var i julas, då vi hemvändare invaderade Hotellet på annandagen och festade loss, vilket var oerhört kul, bättre än julafton i mitt tycke. Speciellt då Hotellets whiskeysortiment är rätt hyffsat, vilket förvånade mig en aning. Laphroaigen var förvisso slut, men en 18 årig Arbeg är ett rätt bra substitut.

Jag saknar inte Smålandsstenar för fem öre, men det är kul att läsa om hålan man växt upp i, speciellt när familjen bor kvar där och bloggen är skriven på ett roligt sätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lysande lästips. :-)

Den bloggen ska jag också följa fast frågan är väl hur många fler saker det kan finnas att skriva om i Smålandsstenar.

2009-03-25 @ 21:03:42
Postat av: Ypsilon

Vår gamla sida är nedstängd pga av passagens feghet. gav efter för starka krafter tydligen. dock finns vi på ny adress...



mvh Ypsilon


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0