Psykiatrins dag i Uddevalla

draperi

Detta vackra draperi hänger i auditoriet på Bohusläns Muséeum i Uddevalla, där var vi i går fem personer från Inre Rum och hade en väldigt trevlig och givande dag.

Klockan 9 trängde vi in oss i bilen och begav oss i väg till Uddevalla, där vi blev välkomnade av föreningen Vänkraft. Jag som aldrig varit på Bohusläns Muséeum blev väldigt imponerad av byggnaden och dess utsmyckningar. Speciellt av det stora, vackra draperiet.

Först fick vi information om Vänkraft och sen var det dags för Christian, Anneli och Gisela som berättade sina historier och jag är säker på att de ca 100 personerna i publiken blev väldigt tagna av detta.
Efter det fick vi god lunch innan det var dags för David Svensson som med både humor och allvar berättade om ADHD, vilket var väldigt intressant. Där på var det vår tur igen och vi pratade om "Psykets historia", nedslag i synen på psyket med början hos egyptierna och avslut i vår tid. I detta föredrag pratade jag om "Tanken" som jag kallar den, den främmande Tanke som jag under många år känt i mitt huvud, men som håller sig rätt lugn nuför tiden.

Vi fick mycket beröm och det var lite svårt att slita sig från alla trevliga människor när vi skulle åka hem.
Hem kom vi dock och i bilen vart det både humor och allvar, den bästa blandningen enligt min mening. Jag fick också adoptera Anneli som min lillasyster, eftersom hon ville ha en syster.


bohuslän

Utanför entrén till Bohusläns Muséeum i ett regnigt Uddevalla.


Avslutningvis vill jag tacka Vänkraft i Uddevalla och alla åhörare för en mycket trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: annA

Snyggt med den sneda lyktstolpen hehe

2009-11-19 @ 14:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0