Livstecken

Jo jag lever. Jag är förvisso rätt ordentligt förkyld men vid liv.
Dock har jag inte varit så bloggsugen på sistonne - uppenbarligen, men det går ju lite i perioder.

Det händer en hel del med Inre Rum, i går var det premiär för inre rums Anneli Järdeholms film "Vilsen?" på Statsmuseet och ett panelsamtal efteråt. Tyvärr, tyvärr missade jag ju detta pga sjukdom. Anneli har också figurerat i Aftonbladet minsann! Starkt jobbat!

Inre Rum jobbar för fullt nu med vår utställning "Psykets historia" som kommer att visas på Naturhistoriska Museet i Göteborg. Vernissaget är planerat till den 12e December, inte långt kvar alltså.
Tanken var jag skulle bygga min pillerlabyrint till utställningen i morgon, men det får tyvärr vänta tills nästa vecka pga denna jäkla förkylning.

Dock skall jag iväg till min psykiater en sväng och diskutera medicinering. Jag vill ju byta tillbaka till Haldol, från Seroquel. Detta pga viktuppgången och vissa problem med dimsyn, som kan bero på Seroquel. Förvisso har jag ju gått ned i vikt nu lite grann, men det är väldigt kämpigt och jag tror inte att Seroquel gör det lättare.

Haldol känner jag ju sen gammalt, den är mycket effektiv på mig även i låg dos och jag gick aldrig upp i vikt av den eller fick dimmig syn. Viss stelhet kände jag nog av, men det kan ju också ha berot på för mycket stillasittande.

Vikten måste tas i tu med, så enkelt är det. Jag tränar och promenerar, äter rätt nyttigt men ändå händer det inte speciellt mycket med vågen eller måttbandet. Jag blir inte yngre heller och ju längre man är överviktig, desto svårare är det att gå ned.
Under många år var jag tvungen att priotiera min psykiska hälsa för att överleva, men det måste jag inte på samma sätt längre, så fysisk hälsa måste jag fokusera lite på också. Sen mår jag inte bra psykisk av att vara överviktig heller givetvis. Det är inte det att jag tänker på vad andra tycker så mycket, mer det att jag inte trivs i min kropp. Jag känner liksom inte igen min kropp och då har jag ändå varit överviktig i några år nu.

Här om dagen såg en vän en gammal bild på mig och frågade vem det var..... hon kände inte igen mig eftersom jag då vägde runt 55 kg, vilket var min "trivselvikt" innan Risperdal och Seroquel kom in i mitt liv.

Jag kommer nog aldrig väga 55 igen, men 65 vore jag rätt nöjd med.
Men, det är 20 kg som skall bort då.....

Kommentarer
Postat av: polyl

weeee.. nytt inlägg!! =) ja ibland är man inte alls sugen på o uppdatera bloggen. hoppas du får byta medicin!! o pepp ppeppe på viktnedgången! jag har fortfarande inte gått upp till den vikt jag hade när jag började gå ner förra året!! men snart kommer jag nog upp till det åså =) krmakram

2009-10-30 @ 05:55:54
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0