Fika och shopping i Smålandsstenar

I går blev det fika med Nisse på det anrika Göstas konditori. Göstas så ut som det alltid gjort, eller åtminstonne sen 60-talet. Ibland är det skönt att vissa saker aldrig förändras, som de bruna fuskskinnsmöblerna på Göstas.
Där sprang jag även på en morbror som hämtade tårta.

Efter fikan som väl tog ett par timmar, så begav jag mig ut på shoppingtur. Det går rätt snabbt i Smålandsstenar, då butikerna är rätt få. Skoaffären, klädaffären och Netto avklarades på nån halvtimme. I klädaffären var det fullt ös, dom hade nämligen nyöppning i nya lokaler (dom hade flyttat till gamla Candinicco).
Till min stora förvåning, såg det ut som om Kindbloms blivit bombat, men det var tydligen bara så att dom renoverar det gamla huset. På hemvägen traskade jag förbi tv-spelshörnan, en av pizzeriorna och kyrkans Second Hand. Jag gillar second hand, men det var en halvtimme kvar innan dom skulle öppna, så jag struntade i det.
Så fikan tog betydligt mer tid än shoppingen. Dagens fynd var ett sett med svinborstpenslar från Netto för 19.90 och jag får hålla med farfar om att Netto har väldigt breda gångar nu, man kan absolut ha kundvagnsrace. För er läsare som inte känner till det, så är Netto nybyggt då en pyroman tuttade eld på stället.

På hemvägen funderade jag på att gå ned och fota Domarringarna, men jag var nödig efter allt kaffe på Göstas.
Hade tänkte fota idag, men sov lite väl länge och vädret är ändå rätt dassigt. Men, domarringarna lär finnas kvar ett tag till, de har ju varit där i ca 1500 år.

Snart kommer morsan hem från sin halvdag på jobbet och sen åker vi till Göteborg och BOKMÄSSAN. Med oss kommer en rätt seg sköldis. Klockan är halv 1 och han har inte begat vakna än.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nähädu! Göstas ser inte ut som förr. I den dåvarande rökavdelningen var även väggarna bruna i en ganska mörk nyans, det är jag nästan 100 på.

Hoppas ni får kul på mässan!

2009-09-26 @ 11:48:50
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0