En månad kvar

Om en månad fyller jag hela 29 år! Sen är det bara ett år till 30!
Det ska bli skönt faktiskt och jag tror inte att jag kommer att få nån 30 års kris. Jag brukar tycka att jag ha krisat tillräckligt.
Jag har nu önskat mig smörgåstårta till mitt 29 års firande, det brukar jag få också och det är så otroligt gott.
Det vattnas redan i munnen på mig!

Eventuellt får jag besök av föräldrarna till helgen, kanske en sväng till Ikea, en god anledning till att städa iaf!
De kommer i så fall ta med min just nu totalt vårgalne sköldis till Småland, så han får lite mer yta att virra runt på. Han brukar vara hos dem över sommaren för de har trädgård och där han pappa byggt en liten hage.
De bor i hus också, nedervåningen är ju lite större än min lägenhet så där kan han också springa omkring. I dag var har sååå snäll och väckte mig kl halv 7 genom att kraffsa omkring i sovrummet, för vara i terrariet går ju inte.
Sätter jag ned honom där, dricker han lite vatten och sen blir han totalt hysterisk och vill ut och han är ju så envis och outtröttlig, så man släpper ut honom.

Här om dagen lyckades han med bravaden att få upp sovrumsdörren INNIFRÅN, den var igendragn och bara en ca centimeterstor springa fanns, men nog sjutton fick han upp den för plötsligt var han i köket!
Ska han ha nått efternamn, så blir det väl Houdini....Putte Houdini, det låter ju bra.

Nu på söndag har vi i Inre Rum föredrag igen på Naturhistoriska Museet, så det blir ingen lat söndag denna gång.

Fantastiskt väder har det också varit! I går var jag och en väninna ute och gick i en skogsområde i 1,5 timmar, det var väldigt skönt. I dag var det också vart och soligt och jag gick på stan med en annan väninna.
I morgon är det dock tvättstugan som skall invaderas och det ser jag väl inte direkt fram emot, men det måste göras.

Kommentarer
Postat av: Selma

Hurra hurra hurra! jag älskar födelsedagar!

2010-04-15 @ 03:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0