Tjejig på gamla dar

Jag har minsann gått och blivit rätt tjejig på gamla dar!
Inte nog med att jag köpte på mig en massa ekologiska skönhetsgrejer på Hälsomixen i julas, nu har jag dessutom köpt sk. "bodybutter" på BodyShop, en ny kajalpenna och min väninnan E har gett mig sminktips.

Så jag sminkade mig faktiskt lite i onsdags, men givetvis började det då snöa i sidled.....

När jag tänker efter, så har jag nog börjat klä mig mer i kjolar och kläningar på sistonne också! Men, jag bannlyser rosa, som en vän sa: "Rosa är inte en färg, det är en sjukdom".

Jag tror att det är så, att jag tycker att det är lite roligare att försöka se snygg ut nu när jag går ned i vikt. När jag vägde som mest kändes det inte som om det spelade nån roll hur jag såg ut, för tjock var jag ju ändå och det gick inte att dölja med smink eller kläder.
Nu har jag tappat 11 kg och fått mer muskler, det både syns och känns, vilket gör att jag nog lägger lite mer tid på hur jag ser ut. Jag är nog inte så otroligt ytlig, det handlar inte om att vara snygg, utan att känna sig snygg. Att ha en hållning, en utstrålning är mycket viktigare än allt smink i världen och en utstrålning kommer alltid in ifrån. Har man hittat en trygghet i sig själv och den man är, så blir man snygg. Sen kan man alltid piffa till sig lite extra ibland när man har lust.

Men jag kommer aldrig sminka mig för att gå utanför dörren, jag sminkar mig när jag känner för det, för personligen tycker jag inte att det är såå intressant att stå och peta sig i ögonen med en penna och kladda på div. underlagskrämer och sånt.
Jag kanske inte är så himmla tjejig....än....
Sen måste det ju inte vara tjejigt att sminka sig numera, eftersom fler och fler killar sminkar sig.

Dock är jag jävligt glad över min sheatvål och mitt cocoabodybutter, för min annars så vintertorra hud mår otroligt mycekt bättre!

Kommentarer
Postat av: j

naglarna då?

2010-01-09 @ 12:31:06
Postat av: Alex

Go girl! Nu känner ju jag mig inte som jag utan min svarta eyeliner, men jag kan gå omejkad till Konsum utan att känna mig "ful" också, för som du säger, skönhet kommer ju inifrån he he. Men att unna sig lite och känna sig fräsh och fin är det inget fel i!kram!

2010-01-09 @ 13:13:17
URL: http://witchinakitchen.blogspot.com
Postat av: S S Panda!

Haha, dissar du rosa helt öppet? Vad bra jobbat att ha gått ner ELVA kilo med hjälp av träning! Jag har alltid haft dåliga metoder... Bra gjort!

2010-01-13 @ 03:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0