Den stora palt-skandalen!

Förra helgen gjorde min mor pite-palt (hon är född i Norrbotten ja), hon sa då att hon skulle frya ned några i spad till mig så att jag skulle få palt när jag kom på besök idag. Jag blev givetvis glad för pite-palt är jävligt gott.
När jag kommer hem till föräldrarna ligger 3 paltar i spad på upptining, YAY!

Då säger min far att min mor ”exprimenterat” lite med några platar......hon har nämligen fått den korkade idéen att lägga FETAOST i några paltar! Nog för att jag gillar fetaost med inte i palt....min morbror hade vägrat testa fetasostpalten....jag har nu testat och min mor skall få veta hut när hon kommer hem från jobbet när som helst.

Man exprimenterar INTE med något så viktigt och heligt som palt!
Min mormor dog för många år sedan och kanske vänder hon sig i sin grav nu.
Hade mamma gjort detta expriment medan morfar levde, så hade hon nog blivit arvslös.....inte för att han hade några pengar visseligen, men nu kanske ni förstår hur VIKTIGT detta är i vår släkt.

Frågan är om jag någonsin kommer att kunna äta fetaost igen, utan att tänka på min mors hädande av DenHeligaPalten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0