I Småland

Jag befinner mig i mitt barndomshem i Smålands skogar i en liten liten byhåla.
I dag skiner solen faktiskt och det är kvavt, annars har det nästan regnat konstant sen jag kom hit i torsdags.
När pappa hämtade mig från tåget i sin sommarbil, en lilasvart-metallic BMW Cab, så regnade det och haglade så mycket att vi nästan var tvugna att stanna. Sen har det liksom varit väldigt blött....

Under skohyllan stod sköldisen Putte och han verkade bli lite glad över att jag kom på besök till Hans Höghets sommarresidens.

I går var jag på www.halsomixen.se hos frisören Inger och klippte topparna på mitt hår samt köpte mer ekologiskt schampo. Inger tillverkar sina schampon själv och jag kan verkligen rekomendera dessa schampon! Det är inte en massa konstigheter i dem och håret mår väldigt bra utan skumma kemikalier och silikon.
Denna gången köpte jag Granatäpple och Tangerin-schampo, dom doftar väldigt gott!

Sen knatade jag bort till Göstas Konditori, denna fikabrödsinstitution här i byn! Där jag mötte upp min barndomsvän och hans fru, vi hade en väldigt trevlig och rolig fikastund precis som vi brukar. Jag noterade att man fortfarande inte ändrat inredningen på Göstas....det har man inte gjort på minst 30 år, förmodligen mer.
Sen knatade jag hem i spöregnet, men det var faktiskt skönt och det åskade lite också! Jag var förvisso helt genomsur när jag kom hem dock....

Jag och föräldrarna beställde sedan kebab/pizza från den inte riktigt lika anrika pizzerian Rendez-Vous. Man får passa på att vara onyttig när man är bortrest! Därefter det sedvanliga kortspelandet....pappa vann som vanligt, men jag var inte långt efter! Det ÄR väldigt svårt att vinna över en person som lärt sig räkna kort efter 30 års kortspelande på torsdagar, det blir väldigt många torsdagar..... I kväll skall jag dock ha revanch!

I dag fick vi äntligen lite sol och just nu är föräldrarna ute i trädgården och påtar med lite "hjälp" från Hans Höghet Putte som likt en ko på betessläpp, ystert och hysteriskt kutar omkring i sin hage.
Nog för att jag saknar Putte när han är här under våren och sommaren, men han har det så fint här och blir ompysslad av farsan. Mer yta att röra sig på inne också den rätt stora hagen i trädgården. Givetvis får han "god" mat också, daggmask är ju jättekul att äta och finns inte det, så går ju rå nötfärs, banan, äpple lika bra. Bäst blir det ju när jordgubbarna mognar....

Om några timmar kommer farmor, farfar, brorsan och hans sambo hit, då ska vi äta smörgåstårta för att fira min födelsedag en vecka sent. Det blir trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0