Psykosdröm

I natt drömde jag förmodligen den värsta mardrömmet i mitt liv - någonsin.
Jag finner inte riktigt ord för att beskriva det.
I drömmen var jag psykotisk, helt jävla vrålpsykotisk. Såg hemliga tecken på världens undergång. Jag hallucinerade människor som kom genom låsta dörrar och väggar, dom vägrade låta mig vara, dom slog mig när jag desperat försökte ringa psykakuten. Slog mig, drog i mig och fan vet allt.
Varje gång jag fick tag i telefonen och försökte slå nummret så blev det fel, jag kunde inte hitta rätt knappar, jag kunde inte läsa siffrorna i telefonkatalogen.
När jag äntligen kom fram till en telefonist bara skrek jag på hjälp men blev bortkopplad.

Sen....sakta sakta vaknade jag i en säng med ljusa lakan, solen tittade in genom ett litet fönster i ett vitt rum.
Jag var räddad! Neddrogad men räddad....trodde jag....
En lätt knackning på drömdörren och sen var jag tillbaka i drömpsykosen, i en främmande längehet och fortfarande försökte jag ringa psykakuten.
Sedan flög jag, eller rättare sagt, mitt medvetande flög. Ut genom taket upp i natthimmeln bland stjärnorna.
Det var som om min själ verkligen inte klarade av mer just då.
Tillbaka slungad givetvis. Tillbaka till helvetet och drömpsykosen.
Jag minns inte allt, jag orkar inte minnas allt.

Till slut vaknade jag - på riktigt. Vaknade till vad som förmodligen är den verkliga världen.
Svettig, gråtande och livrädd.

Det är väl femtielfte gången jag drömmer att jag är psykotisk, jag borde vara van, men det blir jag nog aldrig.
Psykoser är det värsta jag upplevt.
Krypande vetskap om att man inte är själv i lägenheten -trots att dörren är låst.
Ögonblicket då man inser att telefonsamtalet i går aldrig skedde, det var inbillning.
Vetskapen om att man inte kan lita på sig själv och sina sinnen.


Skrivet den 24 jan 2008 20:31   


Kommentarer
Postat av: Sara

Usch så hemskt! Jag kan inte föreställa mig hur du måste ha känt dig!

2008-06-14 @ 20:06:17
Postat av: polly

hua. vilken mardröm =(( jag har åså drömt flera gånger att man inte kan slå rätt telefonnr. det är skitjobbigt =(((



bra att du skaffat ny blogg så jag åså kan kommentera lite =)

2008-06-15 @ 13:50:21
Postat av: Lennie

När man drömmer samma eller likartade drömmar om och om igen så betyder det ofta att man har känslomässiga blockeringar eller konflikter inombords som inte blivit lösta. Det kan vara ifrån detta livet... eller också från ett tidigare liv. Jag träffade en gång en kvinna på Internet t.ex. som var helt övertygad om att hon blivit bränd på bål som häxa i tidigare liv. Hon hade en dröm som hon drömde om och om igen, där hon upplevde att hon blev ihjälskjuten.

2009-02-13 @ 10:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0